Preskočiť na hlavný obsah
SK

Doména gov.sk je oficiálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Ministerka investícií Remišová: Historický železničný tunel v Bratislave sa zmodernizuje za vyše 4 milióny € z eurofondov

Železničná sieť v hlavnom meste sa dočká modernizácie. Tunel pri hlavnej stanici čaká v najbližších dvoch rokoch rekonštrukcia. Železniciam Slovenskej republiky, ako oprávnenému žiadateľovi európskych zdrojov, to umožní vyzvanie na národný projekt z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra v celkovej výške 4 170 984 eur. Vyzvanie odsúhlasila ministerka investícií Veronika Remišová a vyhlási ho Ministerstvo dopravy a výstavby SR.

„Aby sme mohli využiť naplno ekologický potenciál železničnej dopravy, musí byť moderná a spoľahlivá. Preto musíme investovať nielen do vozového parku, ale aj do železničnej infraštruktúry. Neraz ide už o historické objekty, ktoré dodnes dobre slúžia, ale potrebujú náročné opravy. V tomto smere Slovensku výrazne pomáhajú aj európske zdroje,“ povedala vicepremiérka Remišová, ktorej rezort plní funkciu Centrálneho koordinačného orgánu pre eurofondy.

Zámerom projektu je rekonštrukcia a následná modernizácia tunelového ostenia Bratislavského tunela č. 2. Medzi iným je jej cieľom odstrániť súčasné presakovanie vody, ktoré spôsobuje poruchy. Tie, obzvlášť pri elektrifikovanej trati, ohrozujú jej bezpečnosť a plynulosť dopravy. Po dokončení prestavby bude tunel nielen suchý, ale aj bezpečnejší a zároveň sa predĺži aj jeho životnosť. Modernizácia je naplánovaná na roky 2022 a 2023.

Bratislavský tunel č.2 susedí s historickým Bratislavským tunelom č.1 známym ako Lamačský tunel č. I. Lamačský tunel vybudovali v rokoch 1844 až 1848 a s celkovou dĺžkou 704 m bol v tom čase jedným z najdlhších v Európe. Potreba druhej koľaje viedla k výstavbe nového susedného tunela č.2, známeho ako Lamačský tunel č. II. Začal sa raziť v decembri 1900 a do prevádzky ho odovzdali v októbri 1902. Je dlhý 596 m.

Foto TASR